C. Llobregós 17; 08032 Barcelona 934074015 info@afacancarabassa.cat

Esdeveniments carabassers

#CanCarabassaRespira

Volem un entorn més tranquil, més segur i amb menys fum per a la nostra escola.

La comissió de sostenibilitat de l’AFA us vol explicar que ens hem unit a un moviment iniciat per algunes AFA’s de l’Eixample, però que a hores d’ara s’ha estès per tota la ciutat per reivindicar entorns més segurs i menys contaminats per les nostres escoles. 
Com ja sabeu, tant el carrer Llobregós com Peris Mencheta tenen una pressió de trànsit bastant considerable (i per tant de contaminació que respiren durant moltes hores els nostres infants) , sobretot a les hores d’entrada i sortida de l’escola. També, tot i que el tros de vorera de Llobregós de davant de l’escola és bastant ample, les voreres de Peris Mencheta i del tros de Llobregós que va del Passeig Maragall a Estoril són molt estretes i incòmodes per la quantitat de famílies que han de passar matí i tarda. 
Per tot això i en el marc d’aquesta plataforma, farem una acció festiva el divendres 15 de Gener a la sortida de l’escola a les 16.30 h al carrer Llobregós, amb un tall de carrer de mitja hora per demanar a l’Ajuntament de Barcelona que ens tingui en compte dins del seu programa protegim les escoles ja que a la nostra, de moment, no està prevista cap actuació:  http://ajuntament.barcelona.cat/ecologiaurbana/sites/default/files/escoles/protegim_escoles_llistat.pdf
Us convidem a tots a unir-vos a la protesta- festa reivindicativa!!!! 🥳

Ens agradaria que en aquest marc de col·laboració entre totes les famílies ens expliquéssiu com us agradaria que fos l’entorn de la escola omplint aquesta enquesta: https://forms.gle/aRWbatxGXBKhA9Lw6

Aquí teniu més informació de l’esdeveniment a nivell global de la notícia que va sortir a BTV:

De mica en mica augmenta el nombre d’escoles que reclamen un entorn més tranquil, més segur i amb menys fum per a les escoles.

Aquest divendres s’espera que les famílies aturin la circulació de vehicles. S’apunten a la campanya engegada per la plataforma veïnal Eixample Respira, que vol aconseguir una “major pacificació i seguretat als entorns escolars, menys contaminació i menys soroll”. L’entitat no només anima les escoles de la ciutat a mobilitzar-se, sinó que també els facilita la informació amb els passos necessaris per dur a terme l’acció de forma segura. Des de principi de curs Eixample Respira defensa guanyar espais segurs als voltants dels equipaments educatius, per tal de garantir que les famílies puguin mantenir la distància de seguretat.

Cada escola té la seva pròpia problemàtica i reclamen la solució que més creuen que s’hi adapta, però totes comparteixen la reivindicació de més espais pacificats a l’entorn dels equipaments educatius. Entre les mesures que creuen necessàries en destaquen reduir el trànsit al voltant dels centres escolars, eliminar les places d’aparcament als accessos als centres i les motos a les voreres; i promocionar, en canvi, l’espai per als vianants, el transport públic i la mobilitat a peu, en bicicleta o en patinet. Tot plegat, a banda de les mesures que es puguin prendre en cada escola, segons les especificitats de cadascuna.

Traducció automàtica:

Segueix-nos

Comptador

  • 119.590 Visites