C. Llobregós 17; 08032 Barcelona 934074015 info@afacancarabassa.cat

Informacions d'interès

La Kidical Mass arriba a Barcelona el 15 de maig

El diumenge 15 de maig de 2022 se celebrarà la primera Kidical Mass a Barcelona, L’AFA del Torrent de Can Carabassa com a membre de la #RevoltaEscolar recolzem aquesta bicicletada infantil reivindicativa per demanar entorns saludables, segurs i ciclables.

El punt de trobada serà al Parc Joan Miró, a la Plaça Dona i Ocell, a les 11:30 h del matí. Des d’allà, es farà un recorregut circular en bicicleta pel centre de la ciutat, apte per a la canalla i amb música i animació. 

Durant tot el matí, hi haurà activitats familiars al Parc Joan Miró en el marc del Programa Vine a moure el parc, com ara un circuit d’habilitats en bicicleta, un taller d’alforges de cartró o un concert a l’arbreda, entre d’altres. El programa sencer es pot consultar aquí: https://camiamic.cat/wp-content/uploads/2022/05/22_MOUREELPARC_programaWEB.pdf

Per participar a la Kidical Mass no cal inscripció prèvia, tot i que es recomana entrar a www.kidicalmass.cat per conèixer-ne els detalls. És una trobada oberta a tothom i s’hi pot venir en bicicleta, patins o en qualsevol altra forma de mobilitat activa. Durant el trajecte, es realitzaran algunes parades perquè els participants es tornin a agrupar i puguin seguir amb la marxa. 

Punt de trobada dels bicibusos de Catalunya

La Kidical Mass també serà un punt de trobada de les línies de bicibús de Catalunya que han anat sorgint en els últims anys. 

Els bicibusos de Catalunya comparteixen la reivindicació de dedicar més espai per a la mobilitat activa i saludable en els pobles i ciutats, amb menys cotxes i menys contaminació, especialment en els entorns escolars; i amb carrils bici amples, segregats del trànsit i amb interseccions segures. El Moviment Bicibús Catalunya publicarà un manifest conjunt com a cloenda de la Kidical Mass.  

El bicibús és una iniciativa per facilitar els desplaçaments escolars en bicicleta de forma segura. Les famílies, adults i infants, pedalen de forma grupal seguint un recorregut i parades fins als destins escolars. La pràctica promou l’ús saludable de la bicicleta i la mobilitat sostenible. A Catalunya, actualment, hi ha més d’una vintena de localitats que tenen línies actives de bicibús.

Sobre la Kidical Mass

La Kidical Mass és un moviment global que neix a Oregon (EUA) al 2008, per reclamar el dret de qualsevol criatura a poder-se moure en bicicleta sense perill. Amb el pas del temps, se celebra a més llocs dels EUA: Los Angeles, Nova York, Seattle, Portland, Washington o Buffalo són alguns dels escenaris. 

En els últims anys el moviment agafa molt de ressò al centre d’Europa, especialment a Alemanya, on la Kidical Mass s’inicia el 2017. Actualment, es lidera el moviment a escala global des de la ciutat de Colònia amb gran èxit. En l’edició del 2020, més de 22.000 infants, joves i famílies de més de 100 ciutats d’Alemanya, Bèlgica, Regne Unit, Noruega, Àustria i Suïssa van participar-hi.

El cap de setmana del 14 i 15 de maig de 2022 es preveu l’organització global de bicicletades reivindicatives Kidical Mass a diverses ciutats europees, entre les quals també hi ha Colònia, París, Roma, Viena, Berlin, i de llatinoamèrica, com a Guayaquil (Equador).

Una iniciativa compartida

La Kidical Mass a Barcelona s’organitza gràcies a l’impuls del conjunt de bicibusos i les AFAs que hi ha al darrere, l’associació Canvis en Cadena, el BACC, la Revolta Escolar, l’associació Camí Amic, Bike Vidrera, Eixample Respira, En bici sense edat i Maragall Respira, i amb el suport del Biciclot, Calvox & Periche i Pura Vida. 

Per a més informació:

www.kidicalmass.cat

#KidicalCAT

Traducció automàtica:

Segueix-nos

Comptador

  • 119.590 Visites